Narsist, ilişkideki partnerine yakıt gözüyle bakar. Mevkilerini ve itibarlarını güçlendirmek için insanları kullanırlar ve yanlarındaki kişi artık bunu sağlamadığı zaman da onu çöp sepetine atıverirler.
Narsistler mevkii ya da öz saygı yükseltme beklentilerini karşılamayan ilişkileri sonlandırmaya eğilimlidirler -ya da ilişkideki partneri, bu ister eş ister çalışanı olsun, sonunda usanır ve narsisti bırakır.
İlişkilerde narsistlerin davranışlarının büyük çoğunluğu “ oyun oynamadır.” Aldatıcı ve sahtekarlardır; bir an bağlılık sinyali verir, bir an sonra geri çekilirler; insanları birbirlerine düşürürler ve baglanmaktan kaçınırlar. 
Narsistlerin ilişkiye yaklaşımları basittir. İlişki tamamen kendilerine yöneliktir. İyi görünmek ve iyi hissetmek isterler ve eğer ilişki bu amaçlar için bir yöntemse ne âlâ, değilse başka birini bulmanın zamanı gelmiş demektir.