İnsan kendi küllerini üfleyerek yeniden alev alabiliyor. Zamanla bütün yaralar kabuk bağlıyor. Sevdiğiniz kişi,sizi bir okyanusun ortasında bırakıp gidebiliyor. Yüzme bilseniz de kurtuluş imkânı yok
Sıradan insanlar kitap okumazlar. Sıradan insanlar gördükleri, duydukları dışında herşeye kapalıdırlar. Sen gördüklerin, duydukların dışında başka şeyler peşindesin. Arıyorsun. Araştırıyorsun. Sürekli zihnini bir şeylerle meşgul ediyorsun. Gündelik yaşamın kaba sabalıklarıyla pek ilgili değilsin. Çevrende olup bitenlerin ötesinde bir şeyler görüyor, algılıyor olmalısın. Kesinlikle...
Yoksa bu kadar kitabı niye okuyasın?
Bu dünyada sevgili, eş olup da birbirine yabancı olan o kadar çok insan var ki... Sevgili,ama değil; eş, ama değil... Hayat arkadaşı diyorlar. Binlerce, milyonlarca insanın aslında birbirleri için hiçbir şey olmadığını biliyorum. Hiçbir şey...