"İnsan ölmekten değil, yaşamaya hiç başlamamaktan korkmalıdır. Bakın azizim, hayat dediğimiz bir süredir. Yaşam ise o süreyi nasıl kullandığınızdır. Bizde bu iki sözcüğü dönüşümlü kullananlar var; bu çok yanlış. Burada iki ayrı sözcük olması boşuna değil. O süreyi nasıl geçirdin, nasıl davrandın, üslubun neydi? İşte o yaşamındır."
~ İlber Ortaylı
Ramazan Bayramı'nı en içten dileklerimle kutlar; size, ailenize ve tüm sevdiklerinize sağlık, huzur ve mutluluk getirmesini dilerim. Bayramınız mübarek olsun.
Denizle gökyüzünün hikâyesini biliyor musun?
Deniz ve gökyüzü birbirini seven iki âşıktır.
Ne kadar sevseler de
Aralarındaki uzaklıktan dolayı hiçbir zaman buluşamazlar.
Bir gün gökyüzü denizi çok özler
Ve ağlamaya başlar.
Gözyaşları çok sevdiği denizin tenine değer
Ve deniz, sevgilisinin ağladığını teninde hisseder.
Elinden bir şey gelmez
Ve kendini kıyılara vurmaya başlar.
Yağmur yağdığında denizin hırçınlaşması bu aşktan dolayıdır.