Bir hayvan türü olarak insan (beşer), Sosyolojizm’in, Naturalizm’in, Historizm’in esiridir. Ama insan olma sürecine girmiş ise, giderek ve aşamalı olarak bu baskılardan kurtulur ve özgür olur.
İnsan; ‘ben’, ‘benliğim’ diyebilen , “ ben bunu şu kanıtlar dolayısı ile seçtim” diyebilen, seçmeyebilir olmasına karşın seçen kimsedir. Bu aşama, insan-imek aşamasıdır