Öyle zarif öyle güzelkii.. Okurken kendimi evin içinde Bennet'ların kız kardeşlerinden biriymiş hissettiğim bir kitap oldu.Açıkçası başlarda okurken ilk yirmi otuz sayfasına kadar sıkıcıydı nerdeyse bırakıyordum ama ilerledikçe sürekli merak uyandıran bir kitaptı.Aynı evin içinde birbirinden farklı dört kız kardeş ve hepsinin hikayesini yazarın yalın ve zarif biçimde ele alması çok hoşuma gitti. Sevince insanı , gurur ve önyargıyı yıkarak kişinin erdemlerini arttırdığı gerçeğine bire bir şahit oluyorsunuz. Fakat kitap tabiki tamamıyla olumlamayla dolu bir ütopya.
Her neyse içinden fikrimce çıkarılabilecek bişey yok ama dünya dertdinden olumsuzluklarından bir nebze de olsa uzaklaşamak için harika bir eser,önce okunulup sonra filminin izlenilmesini tavsiye ederim kitaptan sonra filminde daha çok özet gibi geldi sahneler arası kopuk çoğu kitaptan uyarlama filmler gibi. Yine de bence filmi izlenmeli kitaptaki karakterler için en azından benim kafamda oluşturduğum karakterlere çok benzeyen oyuncular vardı .
keyifli okumalar ve izlemelerr.
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598bin okunma