Çılgın mı doğmuştum, yoksa fazla mı akıllıydım bilmiyorum; benim dünyam yeryüzüne uygun değildi ... Düş dünyasından çıkıp gerçeklerle karşılaşınca tedirgin oluyordum. Toplumun dışında, siyasetin dışında, sporun dışında, kilisenin dışındaydım. O günlerde, eğer öyle bir deyim bulunsaydı, " her şeyin dışındaki " denebilirdi bana ...
Hayatta saadeti yapan şeyler çok küçük parçalardır.
"Bir iyilik, bir gülümseme, tatlı bir bakış, iyi bir dilek...
Aslında mutlu olanlar, bu küçük şeylerin huzuruna varmış olanlardır..."
"İnsanlar kendi kişiliklerinin suçunu hayat şartlarında buluyorlar. Ben şartlara inanmam. Bu dünyada istediklerini alan insanlar, ayağa kalkıp istedikleri şartları arayan ve bulamadıklarında onları yaratanlardır..."