Tevrat,sırlar ve çelişkilerle doludur.
Sözgelişi,yaradılış bölümü dünyanın oluşmasını tam bir jeolojik doğrulukla anlatır.Peki ama bu bölümün yazarları minerallerden bitkilerin,bitkilerinde hayvanların oluştuğunu nerden biliyorlardı?
Yaradılış Bölümü,26’da şöyle der:
~Ve Tanrı,kendi benzerliğimiz ve görüntümüzde insanı yaratalım,dedi.~
Tek ve eşsiz Tanrı neden çoğul olarak konuşuyor? Neden ‘ben’ değil ‘biz’, ‘benim’ değil ‘bizim’diyor? Tanrı’nın kendi yaptığı işlerden söz ederken tekil şahısta konuşması gerekmez mi?
“İnanarak,yakararak istediğin ne varsa,hepsini alacaksın..”
“Ne istemiş olursan ol,dileğin için dua ederken,onu elde etmekte olduğuna inan,ona erişiceksin..”