Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·208 syf.··
2021 43. kitabı
Ferdie Addis
7.6/10 · 59 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·105 syf.··
2021 42. kitabı
#okudumbitti #YanLianke #102sayfa #MartAyı11cikitap Selam canlar. Budala okumaya devam ederken hafta sonu araya bir kitap alayım dedim. Günler aylar yıllar kitabını kitap gruplarında görmüş, yapılan olumlu yorumlardan sonra merak edip almıştım. Öncelikle kitabın yorumunu yapan arkadaşlara teşekkürü bir borç bilirim. Gerçekten çok güzel bir eser okudum sayenizde. 72 yaşında bir ihtiyar Kör bir köpek Terkedilmiş bir köy Açlık Kuraklık Tek bir mısır fidesi Yaşama tutunma arzusu Sıçan istilası Kurtlarla dans Veee daha dahası.... "Hayatın zorlukları karşısında hep diri kalabilen bir umudun romanı" diyor arka kapak yazısında. Kitabı tek cümleyle anlat deseler işte bu cümle derdim heralde. İhtiyar ve kör köpeğin yürekleri ısıtan o dostlukları. Ne diyeyim bilemedim. Ve bir kez daha bu kadar bolluk içinde yaşarken bile bir şeylerden şikayet edip duran insanoğlu utan diye haykırıyor kitap... Anlamak isteyene ne çok şey anlatmış 102 sayfalık bir eserde yazar. İnsanın son ana kadar mücadele edip, o son noktada tükenmişlikle ve kabullenişle birlikte kendi mezarını kazacak kadar dirayetli olabilmek.. Okuyun mutlaka..
Günler Aylar YıllarYan Lianke · Jaguar Kitap · 20206,9bin okunma
Puan vermedi·88 syf.··
2021 40. kitabı
#okudumbitti #LeonidAndreyev #Yahudaİskariot #84sayfa "Çocuğu yoktu ve bu bir kere daha işaret ediyordu ki, Yahuda kötü bir insandı ve Tanrı Yahuda'nın soyunun devam etmesini istemiyordu" Selam canlar. Bu kitapla ilgili nasıl bir yorum yapacağımı bilemedim. Başlangıçta yaptığım alıntıdan sonra kitaba mesafeli yaklaştığımı düşündüm. Kısa bir kitap olmasına rağmen okurken zorlandım. Önce bunun sebebinin konu ile ilgili çok birşey bilmememden kaynaklandığını düşündüm. İsa ve onun çarmıha gerildiğini elbette biliyorum ama ayrıntısını bildiğimi söyleyemiycem. Ve kitabı anlamamama bunun etken olduğunu düşünmüştüm. Ve biraz kitapla ilgili yorumlara bakayım dedim. Yapılan yorumlarda konuya oldukça hakim olanların da kitabı çok beğenmediklerini gördüm. Okurken Yahuda"nın iyi mi kötü mü olduğu konusunda kafam oldukça karışmıştı. Meğer bu konuda da yalnız değilmişim.. Neyse belki bana hitap etmedi, belki zamanı değildi, belki de kitap geröekten iyi değildi.. Sonra bir kez daha okurum belki. Biraz konu ile ilgili bilgi edindikten sonra. Neyse bir iki cümle var altını çizdiğim. Onlarla bitireyim yorumumu. Tavsiye edermisin derseniz bilemedim valla heralde etmem. Hani o kadar arada kaldığım bir eser oldu. "Ona göre, iyi insan olarak adlandırılanlar edimlerini ve düşüncelerini gizlemeyi becerebilenlerdi, ama böyle bir insan kucaklanır, kendisine sevecenlikle yaklaşılır ve sonra iyice soruşturulursa, deşilmiş yaradan akan irin misali, içinden türlü türlü yalan, iğrençlik ve kandırmaca çıkardı" "Bu sabah bana 'hırsız' dedin. Akşam, 'kardeş' diyorsun. Peki yarın ne diyeceksin?" "Günahtan onu henüz işlemeyen korkar. Günahı zaten işlemiş olan niye korksun? Ölümden ölü mü korkar, yoksa canlı mı?" "Seven kişi ne yapmalıyım diye sormaz, gider ve ne gerekiyorsa yapar.. Evladın boğulurken,
Yahuda İskariotLeonid Andreyev · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20192,266 okunma