Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·48 syf.··
2022 96. kitabı
Anton Çehov
6.8/10 · 643 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·271 syf.··
2022 95. kitabı
#okudumbitti #ZaferAlgöz #Ke$ On dı Teybıl #271Sayfa #AralıkAyı8ciKitap "Toplu taşıma araçlarında okumak sakıncalıdır." Zafer Algöz'ün daha önce de bir kitabını okumuş ve çok gülmüştüm. Bu kitabında da sinema ve tiyarto emekçilerini hem tebessümle hatırlatırken hemde saygıyla anlamıza vesile oldu. Ben beni inanılmaz etkileyen kitabın sunuş kısmındaki iki cümlenin alıntısıyla başlayacağım yorumuma. "Sinema ve tiyatro yemek gibi bir ihtiyaçtır. Lezzetsiz yapılırsa yandın, kimse tadına bakmak istemez. Ama güzel yapılmışsa lezzetine doyum olmaz. Sinema konservedir, aynı standartta binlerce çoğaltabilirsin. Tiyatro ise taze yemektir. Sadece o gece yapılır, o gece gelen misafirlere ikram edilir. O yüzden tiyatro suya yazı yazmaktır. " Nasıl güzel ve içten anlatmış mesleğine olan aşkını. Kitapla ilgili olabilecek eleştirilerden biri de küfür içeriyor olması olabilir diye onun da açıklamasını yapmış. Bakalım mı? " Affınıza sığınarak, bazı öykülerin içinde küfürler var. Bunlar iş olsun diye yazılmış sözcükler değil elbette. Hikayenin kahramanları tarafından kullanıldığı için hiç bozmadan, kısaltmadan ya da noktalar koymadan yazdım. Küfür yerinde, zamanında ve kıvamında kullanıldığı zaman etkili oluyor. Ama her insana da yakışmıyor işin doğrusu. Kiminin dilinde cila, kiminin dilinde deve dikeni gibi oluyor. Söyleneni ağızdan çıktığı gibi değil de biraz hafifleterek ya da başka bir anlamıyla yazınca da yemeğin lezzetiyle oynanmış gibi oluyor. O yüzden tuzuyla biberiye oynamadım. " Valla ben hiç rahatsız olmadım. İçten samimi olması bir yana tanıdığımız ya da tamadığımız ama sinema ve tiyatroya büyük katkısı olan ustaları oldukları gibi tanımış olmaktan mutluluk duydum. Kesinlikle okumalısınız.
Keş On Dı TeybılZafer Algöz · İnkılap Kitabevi · 20181,242 okunma
Puan vermedi·144 syf.··
2022 93. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2022 10:03
#okudumbitti #SusannaTamaro #YüreğininGötürdüğüYereGit #138sayfa #AralıkAyı6cıkitap Şuan öyle bir duygu içindeyim ki bana deseler ki yılbaşı piyangosu sana çıksa ne yapmak isterdin derim ki " Susanna Tamaro'nun yüreğinin götürdüğü yere git adlı kitabını alıp tanıdık tanımadık herkese dağıtırdım." Sayfa 92:" Evlilikler o dönemde hemen hemen hep böyleydiler, iki kişiden biri ölene kadar süren küçük ev cehennemleriydi" Kitapta kızı vefat eden ve onun çocuğunu büyüten bir anneannenin torununa yazdığı mektupları okuyoruz. Kızıyla ilişkisi, kendi anne babasıyla olan ilişkisi, evlendikten sonra kocasıyla ilişkisi ve torununa iç dökmesi beni inanılmaz etkiledi. Sayfa 92:" Augusto da bana değil el kaldırmak parmak bile kaldırmamıştı, sesini de çıkarmamıştı. Asla hiçbir şeyimi eksik etmedi" Hayatta ki en önemli şey neydi? Sevgi ve o sevgiye verilen emek değil mi? Herşeyinizin olduğu ama sevginin eksik olduğu bir evlilik insanı mutlu eder mi? Çok şeyi sorgulatan muhteşem bir eser Yüreğinin gittiği yere git. Bu kitaptan çok fazla alıntı yapacağım. O yüzden yorumumu noktalıyorum. Çok uzun yaşadığım ve pek çok kişi yitirdiğim için artık biliyorum ki ölüler yokluklarıyla değil de - onlarla bizim aramızda - söylenemeden kalan sözler yüzünden keder verirler asıl " " Akmayan gözyaşları kalpte birikirler, zamanla kabuk tutarlar ve kirecin çamaşır makinesini tıkaması gibi kalbi tıkayıp felç ederler. " " Herkes en iyi tanıdığı dünyadan esinlenir. " " Sevgiye tembellik yakışmaz, onu dolu dolu yaşamak için kararlı ve güçlü devinimler gereklidir " " Yaşam cömertlik ister, insanın kendi içindeki karakteri yetiştirmesi, ama bunu yaparken de çevredeki hiçbir şeyi algılamaması, hala soluk alsa da ölü olmaya benzer. " " Benim sevgim gerçek olsaydı, gerçekten olsaydı, gerçekten çok
Yüreğinin Götürdüğü Yere GitSusanna Tamaro · Can Yayınları · 201319,5bin okunma