Boş ve dolu şişelerin sıralı olduğu yerde sessizce duran sarhoşa sordu,
"Burada ne yapıyorsun?"
"İçiyorum." diye karşılık verdi sarhoş hüzünlü bir sesle.
"Neden içiyorsun?"
"Unutmak için."
Onun durumuna üzülen Küçük Prens, hızlıca cevapladı.
"Neyi unutmak için?"
Sarhoş başını öne eğerek cevapladı,
"Utancımı unutmak için."
"Neden utanıyorsun?"
"İçmekten utanıyorum."
"Gitme! " dedi, bir uyruk bulduğu için fazla gurur yapan kral. "Gitme, hem seni bakan yaparım!"
"Ne bakanı?"
"Şey... Adalet bakanı!"
"Ama burada yargılanacak kimse yok ki!"
"O zaman kendini yargılarsın sen de. En zor olanı da budur. Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan çok daha güçtür. Kendini doğruca yargılayabilirsen, gerçek bir bilgesin demektir."