Benim gibi kitap okurken altını çizmeyi seven biriyseniz kitabın yarısını karalayabilirsiniz şimdiden söyleyim. Sohbet söyleşi tarzındaki bu eserde İlber Hoca neredeyse herşeye bir örnekle cevap vermiş. Genel kültür olarak beş kitap değerindedir ve bir solukta okunup gider.
Bir de İlber Ortaylı kutsal geleneği bozmamış her kitabında olduğu gibi bu kitabında da nepotizme sallamadan geçememiş. Kitapta bol oksimoron ifadeler mevcut bu da yemeğin baharatı gibi daha lezzetli yapmış eseri.
Keyifli okumalar dilerim .
Büyük adamın, Atatürk’ün tam da bu ismi vererek bir fakülte kurması boşuna değil; tesadüf de değil. Bu üçü olmadan beşeriyetin macerasını layıkıyla kavrayamazsınız.