T.Ekber Dural

T.Ekber Dural
@T_Ekber_Dural
Gözüm, canım, əfəndim, sevdiyim, dövlətli sultanım!
Məşuqunun yanında aşiqə cəhənnəmdə behiştdir. "Aşık için sevdiğinin yanında olmak o kadar değerlidir ki, onunla birlikteyken cehennemde bulunsa bile kendini cennette hisseder."
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ey menim başımın tacı sevgilim Yetiş ayrı düşüb bülbül gülünden Hicranı ölümden acı sevgilim Qayıt, son ümüdümü alma elimden Meni tenha qoyma, yaman çağımdı Göz yaşım könlüme derd ortağımdı Saralan yarpagım sınan tagımdı Qayıt,son ümüdümü alma elimden. Titreyen dodagımda sözümde sensen Yollara dikilen gözümde sensen Özümü itirdim, özümde sensen Qayıt,son ümüdümü alma elimde Mene seadet yox qem getirmisen Qurumuş gözüme nem getirmisen Vusal celengini kem getirmisen Qayıt,son ümüdümü alma elimden... Sevgimiz yamanca düşdü borana Qonce ümüdlerim boyandı qana Seni and verirem elde Qur'ana Qayıt,son ümüdümü alma elimden... Sensiz ümidim yox nurlu sabaha Göylerde yandi cekdiyim aha Seni and verirem qadir Allaha Qayıt,son ümüdümü alma elimden
Dedim : – Ey qönçə dehan, könlümü qan eyləmisən Dedi : – Bica yere eşqimdə fəqan eyləmisən Dedim : – İnsaf elə incitmə məni, aşiqinəm Dedi : – Get, sirrimi dünyaya əyan eyləmisən Dedim : – Ağlatma məni sərv boyun şövqündə Dedi : – Göz yaşını bihudə rəvan eyləmisən Dedim : – Axır, gözəlim, bagü baharım sənsən Dedi : – Sən ömrünü həsrətlə xəzan eyləmisən Dedim : – Az çəkməmişəm gözlərinin həsrətini Dedi : – Öz könlünü yersiz nigaran eyləmisən Dedim : – Eşqində əsirəm, mənə bes xeyri nədir? Dedi : – Əvvəldə bu sevdadə ziyan eyləmisən Dedim : – Eşq atəşi neylər mənə, qorxan deyiləm Dedi : – Biçarə, yanarsan, nə güman eyləmisən? Dedim : – Ey gül, mən əzəldən də gözəl aşiqiyəm Dedi : – Sən ruhini eşq iylə cevan eyləmisən Dedim : – Hər gün seri-kuyində dolanmaqdır işim Dedi : – Vahid, nə gözəl yerdə məkan eyləmisən? Əliağa Vahid
Talib-i esrar olan gönlünde efgan istemez Zakır-i esma-i hak, mansapla unvan istemez Perdedar-i Kabe’yi dil perdede kan istemez Âlem-i aşk içre cananın seven can istemez Bâk eden can-ü dilinden vesl-i canan istemez Kim belâdan kâm alır yarından almış kâm inan Aşığa maşuktan gelip yalnız bir tek cevap Cevr özü bir cilvedir teyittir zat-ı sevap Sineden peykanları çekme etme dili harap Padişah bir adil öz ülküdür viran istemez yâr Yarım yâr, yarım yâr Vedat aman yâr eyy Talib-i esrar olan gönlünde efgan istemez (Hakikatin, ilahî sırrın peşine düşen kişi; gönlünü dünya feryatlarıyla doldurmaz. Çünkü sırra eren gönül, şikâyeti değil sükûtu öğrenir. İçindeki yangını herkese anlatmak yerine onu bir ibadet gibi taşır.) Zakır-i esma-i hak, mansapla unvan istemez (Hakk’ın isimlerini dilinden düşürmeyen gerçek âşık; makam, şöhret ve unvan peşinde koşmaz. Zira Allah’ı zikreden bir gönül için dünyanın sunduğu rütbeler geçici bir gölgeden ibarettir.) Perdedar-i Kabe’yi dil perdede kan istemez (Kâbe’nin hizmetkârı nasıl kutsal örtüyü kirletmek istemezse, aşk ehlinin gönlü de içindeki ilahî sırrı kanlı bir feryada çevirmek istemez. Hakikî aşk, acıyı bile vakar içinde saklar.) “Âlem-i aşk içre cananın seven can istemez” (Aşk âleminde sevgiliyi gerçekten seven kişi artık kendi canını düşünmez. Çünkü sevdiğinde yok olmuş bir âşık için yaşamın da ölümün de anlamı sevgilide erimektir.)