Geçen sene karşılaştığım bir anlatı dizisinden bahsedeceğim. Bir süredir tam olarak böyle bir şey arıyordum ve manifestolarını okuduğumda işte budur dedim. Deneysel çalışan, alışageldiğimiz anlatı biçimlerini yapıbozumuna uğratan ve okuyucuyu sarsan güzel bir seri hazırlamışlar. Bence denemeye değer. Lafı fazla uzatmayayım.
İşte manifestoları.
"Yüksek edebiyat bize alçak geliyor
edebi hiza aramıyoruz, çağımız
hakkında kişisel patlamalar arıyoruz.
anlatıyı kısıtlayan kuralları
tanımıyoruz, kuralların alaşağı
edilmesinden zevk alıyoruz.
genç yazarlara yazmaya devam
edecek mi diye bakmıyoruz, tek kitap
olsun ama yazarla çağı arasında bir
çarpışma olsun, biz sahiciliği arıyoruz.
yüksek edebiyat bize alçak geliyor,
yüksek edebiyatın baskısına hayır
diyen yazarları arıyoruz.
roman, hikâye nasıl yazılır diye
yaratıcı yazarlık kurslarına giden
yazarları değil, içindeki kimyaya
teslim olan cesareti arıyoruz.
çatışkan raskolnikovlar arıyoruz. "