Bizim mücadelemiz ve gönül çağrımız budur. Umut olmadan eyleme geçmek. Daha iyisini ummamak. Daha iyi olmayı. Bu anda ve bir sonraki anda. Ve bir sonrasında ve bir sonrasında. Her şey b*ktandır ve b*ktanlığın nedeni ve sonucu umuttur.
Bunu hazmetmesi zordur, çünkü kendimizi umudun tatlı nektarından arındırmak bir ayyaşın elinden şişeyi almaya benzer. Umut olmadan boşluğa düşeceğimizi ve o boşluğun bizi yutacağını düşünürüz.
Ama bizi özgürleştirecek tek şey hakikattir.
Hitabını "Yaşamımı öyle yaşamayı denedim ki ölüm anı geldiğinde korku değil neşe hissedeceğim" diyerek bitirdi.
Bu duyduğunuz en kararlı ve adanmış şey değilse sizin elinizde ne olduğunu merak ederim.