Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tankozoski

Tankozoski
@Tankozski
Lise
Kocaeli
Kocaeli
10 okur puanı
Ocak 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Başkan Barbicane'in Bildirisi
Yiğit arkadaşlarım, verimsiz bir barış Gun-Club üyelerini nicedir üzücü bir aylaklığa düşürmüş bulunuyor.Olaylarla dolu birkaç yıldan sonra, çalışmalarımızı bırakmak, gelişim yolunun yarısında durmak zorunda kaldık.Şunu yüksek sesle belirtmekten çekinmeyeceğim, bizleri silahlarımıza kavuşturacak her türlü savaşın başımızın üzerinde yeri vardır...
Sayfa 14 - BarbicaneKitabı okudu
Reklam
Sonuçta herşey dönüp dolaşıp tanımlara dayanıyor.
Tüm bencillik halleri, bir şeyin bilincinde olma halidir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kuantum mekaniğinin asıl tuhaflığı belirlenemezliği değil , bu tür “ölçümler”konusunda gerçek bir kavrayış sunamamasıdır.
Ancak bu gizemlerin kaynağının aynı olduğunu farz etmek için hiçbir bariz neden yok.Aynı sebeple tek bir çözümün ikisini çözebileceğine dair de neden yok.
Reklam
Kuantum mekaniğinin yorumu da son derece akıl katıştırıcı.
Beyin hayatına sinirsel bağlantılar bolluğuyla başlar.Sinirsel uyarıyla tetiklenmeyen bağlantılar solar ve ölür. İnsanda hayata başladığımız nöronların %70'i sekiz aylık olana kadar ortadan kaybolur.
Acı çekmek yalnızca belli bir beyin durumunda olmaktadır.
Reklam
Ancak zihin-beden etkileşimindeki en tufah problem varlığını koruyor. O da, bir zihnin fizik ilkelerini ihlal etmeden maddeyi nasıl etkileyebildiğini anlayabilme problemi.
Yani bir yanda boyunuz, ağırlığınız, ateşleme yapan C lifleriniz gibi fiziksel nitelikleriniz var. Diğer yanda ise acı hissetme ya da moralsiz olma gibi bilinçli nitelikleriniz.
Descartes zihin ve maddeyi, birbirine asla karışmayan, kendine ait niteliklere sahip iki ayrı TÖZ olarak düşünürdü. Bilinçli benlikler bir tözden meydana gelir, insan bedeni başka bir tözden.Benlikler tinsel ruhlardır, bedenler ise sıradan maddedir.
Dostum eğer soruyorsan, hiçbir zaman bilemeyeceksin demektir.
Reklam
O, uzun ve derin uykudan sonra bir dünyanın vicdanı ve iradesi olacaktır.
Sayfa 101Kitabı okudu
Tarih sadece sürekli değişimin değil, aynı zamanda ve devamlı olarak imkânsız ve beklenmeyenlerin gerçekleşmesinin hikâyesidir.
Yolumuz iktidarı ele geçirmekten değil, insanları kazanmaktan başlar.
İnsanların sınıfsal ayrımcılığa tabi tutulmaları, tıpkı ırkî ve diğer türlü sebeplerden yapılan ayrımcılık gibi aynı derecede adaletsiz, ahlakî ve insanî açıdan kabul edilemezdir.
Adaletin kendisi insanların kalplerinde mevcuttur, aksi durumda adalet yoktur.
İslam sadece religion'dur noktasından hareketle muhafazakârlar, İslam'ın dış dünyaya nizam vermemesi gerektiğini, ilericiler ise bunu yapamayacağını düşünmektedirler.Pratikte sonuç aynıdır.