"Yoksa cahiliyye hükmünü mü aryorlar? Kesinlikle bilen bir toplum için Allah'tan daha güzel hüküm veren kim olabilir?" (Maide, 50)
Muhakkak ki Allah (Subhanehu ve Tealâ) insanlardan bu tip kimseleri (beseri kanunlarda insanlığın menfaati oldugunu iddia edenleri) kötülemis, onlarin cahiliyenin hükmünü istediklerini bildirmis ve kendi hükmünden daha güzel bir hüküm olmadiginı beyan etmistir. Bu ayetin, mevcut hükümlerin sadece iki kısımdan ibaret olduguna nasil delalet ettigini iyice düsün...
Sonra bu ayetin beseri kanunlarla amel edenlerin kendi akıllarının döküntüsünü, fikirlerinin kırıntılarını iyi ve güzel olarak iddia etmelerini nasil reddettigine bir bak!
Bilinmelidir ki beseri kanunlarla amel edenler, kabul etseler de yüz çevirseler de Allah'in hükmünün disinda kalan bütün hükümler cahiliyyenin hükümleridir. Bununla birlikte beseri kanunlarla amel edenlerin durumu bizden önce yasamis cahiliye ehlinin durumundan çok daha kötü, sözleri onlardan daha asızsızdır. Çünkü cahiliye ehlinin bu konuda kendi içlerinde bir çeliskileri ve tezatlari yoktu. Ancak bugün beseri kanunlarla amel edenler çok büyük bir çelişki içindedirler. Zira onlar bir taraftan Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem'in getirdiklerine iman ettiklerini iddia ediyorlar diger taraftan da bu iddialarına muhalif hareket ediyorlar. Onlar bu halleri ile iman ve küfür arasinda bir yol tutmak istiyorlar.