Gerçek bir hikaye ve Mustafa Güzelgöz'ün yaptığı o destansı işlerin ve yaşantısının Fakir Baykurt tarafından kaleme alınması bu kitabı çok özel yapıyor.
Köylerdeki insanlara özellikle çocuklara ve kadınlara eşeğiyle kitap taşıyan ve okumaları için teşvikler yapan Mustafa Güzelgöz sen nasıl güzel yüreklisin öyle . Bence okunması gereken çok değerli bir eser.
''Beyim diyor, bizim yolumuz, köprümüz, çeşmemiz yok; kitaplığı ne yapacağız? Anlatıyorum ona:Eğer kitaplığınız olursa, yolunuz, çeşmeniz, köprünüz de olur!
İyi okumalar.