Ipek

Ipek

, bir kitap okudu
Puan vermedi·222 syf.·
2023 8. kitabı
Aleksandr Puşkin
7.7/10 · 36,9bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Harcanmış Etkikeyeici Bir Konu
6/10
·224 syf.··
2023 7. kitabı
#spoilersız inceleme (Kitabın arkasında yazılanların dışına çıkılmadı)# Konu ne kadar ilgi çekse de okurken kanser olmamak elde değil. Herkesin övüp övüp bitiremediği kitabı heyecanla elime aldım ve okumaya başladım ki, daha 5. sayfa bile olmadan okurken ne kadar zorlanacagimi anladım. Yazar, tam olarak ergen ağzıyla veya modern whatsapp ağzıyla yazıyor kitabı. Bundan dolayı okurken sanatsal haz alamıyorsun. Edebi kaygı ve estetiklik yok üslubunda. Eger siz buna "okey"seniz alın okuyun... Aslında yazar, son 3 bölümde gayet guzel yazmış. O hazzı alabildim o sıralar. Madem ki bu yeteneği var keske bütün kitabı bu üslupla yazsaydı da tamamını okurken zevk alabilseydik. Ama belli ki ticari kaygıyla yazılınca sanattan ödün vermek gerekiyor. Neyse belki de bunu kendisi de biliyordur. Kitaptaki aşk o kadar yapmacıktı ki... Bu aşk, kitabın sonuna gayet iyi yarıyor. Ama aşkı bu şekilde anlatış şekli beni benden aldı. Cringe damarlarım çatladı, üzgünüm. Felaketin ortasında aşk yaşanır mı? Tabi ki, aşkı erteleyemiyoruz sonuçta. Ama ne zaman hoşlandığı çocukla anlarını okusam, bomboş hissetttim. Hele ana karakterin iç sesi, bütün o dehşet verici ölümlerden sonra bu kadar yavşak olamazdı. Resmen felaket üstüne felaket ama bizim çiftin aşkı ön planda. Bu da sevmediğim bir unsur. Sevdiğim kısım ise dedigim gibi son 3 bölümdü ve -biraz canice olacak- ölümleri okurken zevk aldım. Demek istediğim, o vahşeti verebilmesi hoştu. Ve en önemlisi kitabı bitirdiğinde boşuna okumuşum demiyorsunuz. Sonunda bir seylerin farkına varıp ogrenebiliyorsunuz, ders cikarabiliyorsunuz. Tabi bu size kalmış, çıkarım yapmak. Sonuç olarak okursanız bir sey kaybetmezsiniz ama okurken küçük çaplı delirebilirsiniz :) Daha resmi, estetik kaygıyla yazılsa ve o gereksiz aşk, etkileyici betimlemelerle yazılıp
Yere Yakın Yıldızlara UzakEmine Tavuz · Epsilon Yayınevi · 201915,3bin okunma

Ipek

, bir kitabı yarım bıraktı
%48 (160/331 syf.)
José Saramago
8.3/10 · 132,1bin okunma
Hoş ama Gerek de Yok
5/10
·72 syf.··
2023 5. kitabı
Yazarın toplam 3 kitabı var ve hepsi de ünlendi bildiğiniz üzere. Ben de hazır Akhellius'un Sarkisi okumaya niyetlendim satın alacağım, bari yazarın 3 kitabını da birden alayım dedim. Ve bu kitabı hakkında hiçbir bilgim yoktu. Bir eseri, onunla ilgili hicbir sey bilmeden okumayı severim çünkü ki heyecani tam olarak okurken yaşayabileyim. Kitap elime geçince direkt okumaya başladım çünkü incecik bir kitaptı. Bir de baktım ki 60 sayfanın toplasan 30unda yazı var. Üzüldüm açıkçası. Bir sayfaya birkac cumle hikayaden koymus, diger kısımlar ise resimden oluşuyor. Ama resimlerin güzelliğinden bahsetmeden olmaz, cidden harika. Ama bilemiyorum eğer bu kadar kısa bir öykü olacağını bilsem alir mıydım kitabı çünkü 31 lira verdim... Her neyse pişman olmuyoruz:') Hikayeye gelirsek; okurken düşündüm ki, kesinlikle kitap bitince hiçbir halt anlayamayacagim, ama anlıyorsunuz merak etmeyin. Bu, kitap hakkinda bilgi sahibi olmamamdan kaynaklı bir durumdu. Hikaye güzeldi. Begenilmeyecek yanı yok ama ozellikle fazla kısaltmış yazar. Sayfalari çevirdikce atlanan olayları hissedebilirsiniz. Okurken eglenebileceginiz bir kitap degil. Ders cikarabileceginiz bir kitap da degul. Yunan mitolojisine ilginiz varsa alın okuyun. Onun disinda gerek duyulacak bir kitap degil diye dusunuyorum.
GalateiaMadeline Miller · İthaki Yayınları · 20225bin okunma