Sumerlerin de bir atasőzü var: " Boş vakit geçirdin, neye yaradı?" Zamanı doğru kullanabilmek ve yaşanılanı deneyime dönüştürebilmek insanın kendine yapabileceği en büyük iyilik belki de. Bunu başarabildiysem ne mutlu bana. O yüzden zamanla sağlıklı bir ilişki kurmamız gerektiğini yinelemek istiyorum: Tek bir anımız boş geçmemeli. Çalışıyor muyuz? Hakkını vereceğiz
Spor mu yapıyoruz? Hakkını vereceğiz. Okuyor muyuz? Hakkı vereceğiz. Hayatta öğrenecek sey bitmese de zaman bir şekilde bitiyor. Bu sınırlı zaman içinde kendi dilini en ustalıkla konuşacak şekilde öğrenmek, kendi kültürünü iyi tanımak, kendi coğrafyanı detaylı bir biçimde bilmek hepimizin sorumluluğu.
Bunları gerçekleştirdiğin zaman içindeki öğrenme aşkı durdurulsmaz hale geliyor. Başka kültürler, başka diller, başka coğrafyalar derken kendini yetiştirmiş biri oluveriyor, yaşadığın topluma ve dünyaya karışabilir, söz sahibi olabilir hale geliyorsun