Seninle beraber olduğum zaman sevgin beni uyutmaz.Sensizken de hasretinle gözlerim uyku tutmaz. Her iki gecede de ben yine uyanık kalırım. Bu iki uykusuzluk arasındaki farkı artık sen anla!
Sevgilim! Ben senin yüzüne baktıkça içimde güller açardı ve ben bir güllük kesilirdim. Ve iki gözüm seni görerek nurlanır, parlardı. Sana nazar değmemesi için "Allah seni kem gözden esirgesin, kem gözler senden uzak olsun! .. " diye yalvarırdım. Ne yazık ki, o kem göz ben oldum ve senden ben, seni seven ben uzak düştüm.
Dilek yolunda ölmek Türkler'e olmaz tasa,
Türk’e boyun eğdirir yalnız türeyle yasa;
Yedi ordu birleşip karşımızda parlasa
Onu kanla söndürüp parçalarız, yeneriz.
Biz Tufanı yarattık uyku uyurken Batı,
Nuh doğmadan kişnedi ordularımızın atı.
Sorsan söyle diyecek gök denilen şu çatı :
Türk gücü bir yıldırım, Türk bilgisi bir deniz.
Delinse yer, çökse gök yansa kül olsa dört yan,
Yüce dileğe doğru yine yürürüz yayan.
Yıldırımdan tipiden kasırgadan yılmayan,
Ölümlerle eğlenen tunç yürekli Türkleriz…