İNSAN NEDİR??
Gündeme cok uygun bir soru...!!
İnsan nedir?
Bu dünyada sadece kendinin yaşadığını zanneden, geri kalan her şeyi yok sayan bir mahlukat,
Yaşadığı doğayı, ormanları, denizleri, doğal güzellikleri yok eden, hayvanları acımasızca katleden iğrenç bir yaratık,
Kendi türüne bile yapmadığını bırakmayan, kadın çocuk demeden eziyet eden bir rezil,
Sadece kendi nefsini düşünen, halkın kendine verdiği yetkiyi sürekli kendi ve yandaşının çıkarına kullanan bir mahlukat,
Sürekli savaşlar çıkaran, dünyalık peşinde koşan bir mahluk,
...
Yaşadığımız çağda bunların hepsini gördük peki bunlar İNSAN MI!!??
Bunlar insansa ben İnsan değilim!!
İNSAN KİM Mİ;
Ülke ateş çemberi içinde iken kenetlenen, bir ağaç daha yanmasın, bir hayvanın yuvası daha bozulmasın diye elinden geldiğince cehennem ateşini söndürmeye çalışanlar. O ateşi gördükçe ciğeri kavrulanlar... yangın bölgesinde olmayıp da yüreği orada olanlar, kenetlenip elinden gelen yardımı yapmaya çalışanlar...
...
Iste bunlar İNSAN!!
Kitaba gelecek olursak;
Yaşlı adam, Genç adam'a der ki; "İnsan bir makinadır" Genç adam dehşete düşer. Ve aralarında diyalog başlar... Yaşlı adam deliller ile bunu kanıtlamaya çalışır, Genç adam tecrübesizliği ile onu alt edemez.
Yaşlı adama cevap; bir makinaya İnsan yön verebilir, makinayi İnsan yapar fakat makine İnsan yapamaz...
Sunduğu kanıtlarda benzerlik var mı var!!
İnsan çevresel faktörlere göre şekillenir doğrudur. İnsanın düşüncelerine çevresel faktörler yön verir. Yaşlı adama göre değiştirilemez şeyler vardır ama İnsan isterse değiştirir. Beynine hükmedip, komut verebilir...
İnsanın doğuştan gelen bir mizacı olduğu da doğrudur. Fakat yaşayisina göre İnsanın iyi ya da kötü olma özelliği de değişime uğrayabilir.
İyi bir insanken yaşadıkları onu kötülüğe sevk edebilir, kötü bir insan