İki kişinin birbirini aynı yoğunlukta sevmesi imkansız. Dolayısıyla aşkta acılar ve sevinçler hakkaniyetli paylaşılmaz. Aşk adıl değildi. Demokratik ve özgürlükçülüğün kıyısından bile geçmiyordu.
Ömür nasılsa geçecekti. Sevmiş ve sevilmistim. Ölmüş ve dirilmiştim. Ayrılmış ve kavuşmuştum. Bundan fazlasına heveslenmeye mecalim yoktu zaten. Savaşa ve zafere ihtiyaç duymuyordum.