Tanımalı, kabul etmeli ve tahammül gösterebilmeliyiz. Ancak böyle yaparsak onlar bizim olgunlaşma sürecimize katkıda bulunmuş olurlar. Yeni bir bakış , tıpkı varoluşçu psikoterapilerde olduğu gibi davranışlarımızın sorumluluğunu üstlenmemizi telkin eder. "Başkaları cehennemdir" yanilsamamizdan kurtulmamızı ister.