Tuba KÇ

Tuba KÇ
@TubaKcl
İyi bir okur olmaya çalışıyor..
İstanbul
İstanbul
18 okur puanı
Şubat 2019 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
“Orhan Veli Edebiyat Hakkında Konuşuyor” isimli başlıktan..
Ben sanatla edebiyatı birbirinden ayırıyorum ve şiiri sanata sokuyorum. Roman, hikâye ve tiyatro edebiyat çerçevesi içine giriyor. Fikir sanatta yer alamıyor. Ama edebiyat fikre dayanıyor. Bu itibarla edebiyatın halk kitlelerine bir şeyler söylemesi lazım. Okur-yazarları halka doğru götüren bir edebiyat isterim. Yani edebiyatın çoğunluğa hitap etmesini istiyorum. Çoğunluk okuyup anlamalıdır. Anlayabilmesi için de edebiyatta kendi meselelerinden bahsedilmesi lazım.
Sayfa 57
Edebiyat
Ki­mi­le­ri der­ler ki in­ti­har bir ira­de işi­dir. Ben bu­na inan­mı­yo­rum. İn­ti­har bir ira­de­siz­lik­tir. Dün­ya­da­ki güç­lük­le­ri ye­ne­bi­len, o ira­de­yi gös­te­re­bi­len kim­se ko­lay ko­lay ölü­me ra­zı ol­maz. Ölü­me ra­zı olan, hiç­bir şey­le ce­del­le­şe­me­yen, bu sa­vaş­ta bü­tün ümitle­ri­ni kay­be­den ki­şi­dir. O ümit­le­ri kay­bet­mek için de, in­sa­nın, ken­di­si­ni dün­ya­ya bağ­la­ya­cak hiç­bir şe­yi ol­ma­ma­lı. Ne pa­ra, ne pul, ne aşk, ne mu­hab­bet, ne şe­ref, ne na­mus. Ama şim­di ben öy­le mi­yim ya! Hiç­bir şe­yim ol­ma­sa bi­le gün­de beş li­ra ka­za­na­bi­le­ce­ğim. Beş li­ra! Az pa­ra mı?
Sayfa 47 - YKY