Uzun zamandan bu yana keyifle okuduğum nadide eserlerden biri, iyi ki okudum diyorum. Her insana böyle çok boyutlu bir ömür nasip olmaz ama Mina Hanıma nasip olmuş ve yaşadıklarını, gördüklerini, hissettiklerini etkileyici bir şekilde bize ulaştırmış. Yazarımıza teşekkür ediyorum.
Ama şimdi birçok üniversitede yapıldığı gibi, bütün derslerin İngilizce verilmesinin, bunun "Globalleşme" denilen yutturmacanm doğal bir sonucu sayılmasının, sömürge olduğumuzu resmen kabul etmekten başka bir anlamı olamaz. Avrupa ülkeleri de globalleşiyor sözde. Gelgelelim, Fransa'da, Almanya'da, İtalya'da, İspanya'da İngilizce eğitim yapan bir tek üniversite yok.