Tuba Olğun

Tuba Olğun
@Tubaolgun
Ey yüce Rabb'immm
Lisânı ağızda olanı değil, lisânı gönülde olanlara yâr et bizi. Tebessümü simâsında olanı değil, tebessümü gönülde olanlara kat bizi. Aşkı tende sananı değil, aşkı ruhunda can bilenlere arat bizi...
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Gönül ehliyle beraber olmak. ömre ömür katar."
Hz. Mevlâna: "Gül Bahçesine Giren Gül Kokar" Mevlâna Celâleddîn-i Rûmî'ye göre insan, iradesi ne kadar güçlü olursa olsun, çevresinin "kokusunu" alır. Mesnevi'de bu durumu muazzam bir benzetmeyle açıklar: Halin Sirayeti: "Birisiyle dostluk kurdun mu, onun huyu sana geçer. Sen farkında olmasan da onun huyu sende yerleşir. Bir gül bahçesinden geçsen, üzerine gül kokusu siner; bir çöplükten geçsen, üzerine pis koku bulaşır." Yalnızlığın Tehlikesi: Mevlâna, salihlerden kopan kişiyi, sürüsünden ayrılan kuzuya benzetir: "Sürüden ayrılan koyunu kurt çabuk kapar. Hak yolunda tek başına gitme; bir rehberin ve sadık dostların himayesine gir." Gönül Aynası: Ona göre salih bir dost, senin iç dünyanı sana gösteren bir aynadır. "Dost, dostun kusurunu gizlemez, onu tasfiye eder (temizler)." İmam Gazâlî: "Arkadaşlık Bir Terbiye Metodudur" İmam Gazâlî, özellikle İhyâu Ulûmi'd-Dîn adlı eserinde, kimlerle beraber olunması gerektiğini bir "reçete" gibi sunar. Arkadaşlığın ve sohbet meclislerinin insanın kalbi üzerinde doğrudan "kimyasal" bir etkisi olduğunu savunur. Kimlerle Beraber Olunmalı? İmam Gazâlî, beraber olunacak kişide beş vasıf arar: Akıl, güzel ahlak, takva, dürüstlük ve dünyaya hırsla bağlı olmamak. Kötü Arkadaşın Zararı: Gazâlî der ki: "Kötü arkadaşla düşüp kalkmak, sadece günah işletmez; zamanla o günahı senin gözünde normalleştirir." Kalbin kararması, kötülüğün çokça görülmesiyle başlar. İlaç Olarak Sohbet: Gazâlî'ye göre ilim meclisleri ve salihlerin sohbeti kalbin ilacıdır. Nasıl ki hasta bir insan doktorların ve diğer hastaların arasında şifa ararsa, manevi hasta olan insan da şifayı salihlerin arasında bulur. Özetle: "Gönül ehliyle beraber olmak, ömre ömür katar." Bu büyük zatların öğretileri ışığında, cemaat ve sohbet meclisleri sadece dini bilgilerin
"Gönül heybesindeki ağırlıkları bırakıp, bir rahlede dirilmek... İslam, insanın kendi içindeki o gurbetten sılaya dönüşüdür..."
Kırıntıya hürmeti olmayan ne bilsin kuşun kalbini
Bu karlı kış günlerinde sokaklar bize masum bir beyazlık sunarken, bazı canlar için bu beyaz örtü açlığın, soğuğun ve çaresizliğin adı oluyor.Bugün pencereme bir kuş kondu🥰 Küçücük bedeniyle, titreyen kanatlarıya... Bir an durdu, sonra tekrar kanat çırptı sanki bir şey arıyordu. Yemek arıyordu. O minicik kalbin bu soğukta nasıl çarptığını hissettim. Belki yuvası yıkıldı, Belki yuvası karla doldu, Belki de sabaha aç uyandı. Cıvıl cıvıl dolaşıyorlar ama bu cıvıltının altında ne büyük bir mücadele var kimse fark etmiyor. Penceremin kenarina ekmek indirdim.Çok mutlu oldu kanat çırpınışlarıyla ve ciklemesiyle teşekkür eder gibi ☺️o kadar vefalı ki yemeği gördüğü gibi annesini babasını dedesini nenesini bütün ailesi ve aşiretini toplayıpta geldi🤭 Öyle bir yedi ki… Sanki günlerdir bekliyormuş gibi, sanki “nihayet” der gibi,minik kuşum benim🫠 O an anladım; bizim için küçücük bir parça, onlar için koca bir umut. Biz evlerimizde sıcacık çorbalarımızı içerken, penceremizin ardında bir can hayata tutunmaya çalışıyor. Konuşamıyorlar, isteyemiyorlar, kapımızı çalamıyorlar… Ama bakıyorlar. Sessizce bekliyorlar. Bir kap mama, bir parça ekmek, küçük bir su kabı… Bizim için basit ama onlar için hayat demek. Karın altında bulamadıkları bir lokma, soğuktan donan patiler, açlıktan bitkin düşen bedenler… Hepsi bizim vicdanımıza emanet. Gelin bu kış biraz daha farkında olalım. Penceremizin önüne, kapımızın eşiğine, sokağın bir köşesine… Elimizden geldiğince bırakalım. Çünkü bu dünya sadece bize ait değil. Belki bugün senin bıraktığın o yemek, bir canın sabaha çıkmasına vesile olacak. Belki de sessiz bir duaya… Unutmayalım; merhamet eden, merhamet bulur. Ve bazen Allah, kalbimizi uyandırmak için bir kuşu penceremize konuk eder… 🕊️🤍🐦
Muhafazakâr Müslümanlarda Madde Bağımlılığı Krizi
Uyuşturucu, alkol ve madde bağımlısı Müslümanları AMATEM’e götürüp tedavi ettirdik diyelim; peki ya bizim mala, makama, mevkiye, koltuğa, lüks ve gösterişe, dünyaya yani maddenin bizzat kendisine bağlanmış Müslümanları kim tedavi edecek? Köşklerde “Baby Shower” mevlitlere oluk oluk para akıtan, düğün sonrası “After Party’leri” ihmal etmeyen, ezanla karışık müzikler çalarken gelinle damadın muhakkak bir merdivenden aşağı indiği, İngiliz kraliyet balosunu bile geride bırakan düğünlere özenen, lüks yatlarda beyaz elbiseleriyle doğum günü partisi kutlamaya alışan, gösteriş düşkünü, dünya ve madde bağımlısı Müslümanları kim tedavi edecek? Çok değerli ve kıymetli hocamızın kaleminden bir makale.Dr. Öğ.Üyesi ABDULAZİZ KIRANŞAL MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ/İLAHİYAT FAKÜLTESİ/İSLAM TARİHİ VE SANATLARI BÖLÜMÜ/İSLAM TARİHİ ANABİLİM DALI Tamamını okumanızı tavsiye ediyorum buraya linkini bırakacağım burdan ulaşabilirsiniz çok uzun değildir keyifli okumalar dilerim ☺️ x.com/AKIRANSAL/statu...