(Spoilerli olabilir.)
Hayatimda beni bu kadar etkileyen cok az kitap okudum. Beklentilerimi cok iyi karsiladi.Fantastik bir kitaptan istedigim her sey icinde vardi. Dunya insa etmesi sizi direkt icine suruklemesi ve sonra cozulmesi zaten en sevdigim baslangiclardan birisi. Dunyayi kendi kafamda kurmak cok iyiydi. Cok betimlemeler yoktu sanki ama hayal gucumuze birakmis galiba brandon sanderson. Kelsier karakterini cok sevdim. Baska bir dunyada kelsier kotu adam olabilirdi ama bu dunyada tam olarak olmasi gereken kisi. Bir umut kaynagi. Bir lider. Bir baba?? Her bolumden once olan paragraf kisimlari da sevdim. Kendinizi hep bir olayi cozmeye calisirken buluyorsunuz ve dusundugunuz seyler cok degisiyo plot twistleri cok sevdim. Hikayeyi baska insanlarin bakis acisindan dinlemek de guzeldi bence . Karakterleri daha iyi tanimamizi sagladi. Vin'in karakter gelisimi cok iyiydi. Abisi reenin sozleri hep aklinda yankilanirken kelsier ve grubun onun on yargilarini kirmasi cok iyiydi. Vin herkes sonunda beni terk eder diyordu ama basinda da onu abisi terk etmemis aslinda buna da cok uzuldum...Kitaba basindan 10 puan verdim sonuna kadar 10 puan kaldi cunku hakediyor. %100 oneririm asla pisman olmazsiniz.Kitap ne kadar uzun olsa da cok hizli bir sekilde akti. Daha fazla kelsier ve vin sahnesi, kelsierin gecmisini gorseydik de bozmazdi ama olsun. Kelsier'in asla ayaklanamayan her gun duygulari bastirilan skaa iscilerini umutlandirmasi cok iyiydi zaten o da onlara inanacak bir sey verdi bir tanri gibi. Kelsierin her sahnesinde ben de guldum sanki bana bile mutluluk getirdi. Kelsier'in olmesine cokk uzuldum ama biraz da gerekliydi. Sazed karakterini de cok seviyorum. Diger kitaplarda onu daha cok goruruz diye umuyorum. Elend ve Vin'in hikayesi guzeldi ama brandon neden bir cocukla