Ilk incelemem iyi ve kötü eleştiri yapabilirsiniz.
Kitaba Tuğçe olarak başlayıp raif efendi olarak son verdim...
Kitabı popülerliğinden dolayı okudum . Bu yüzden beklentim çok fazlaydı kitabı yariladigimda hala beklentim karşılanmamışti. (abartıldığı kadar bir şey bulamamıştım , sona gelince bu cümlemi kendime yedirdim tabi :)) ) sonu cidden iyiydi
Raif efendinin Kürk mantolu madonna tablosunu görüp etkilenmesiyle başlıyor her şey
Raif efendi içine kapanan bir karakter (yaşadıklarını öğrenince neden içine çekildiğini anlicaksiniz ).
Maria ya değinecek olursak yani kürk mantolu madonnamiz . kendi ayakları üzerinde durabilen güçlü bir kadın kimseden bir beklentisi olmayan erkeklerde istediği aşkı bulamayan bir karakter ve bu yüzden kimseye tam anlamıyla teslim olmamış .
Bu kitabın hissettirdiği raif efendinin yaşadığı acıyı tarif edebilecek pek bir şeylerin olmadığını farkettim bu acı anlatılmaz ancak hissedilir....