Şükrü Kaya, Dersim'e yaptığı geziden sonra Başbakana verdiği raporda, Dersim aşiretlerinin ayrıntılı bir dökümünü yaparak, hangisinin dost ve hangisinin düşman unsur olduğunu tek tek sıralıyordu. Bakan, Dersim'in Türklük için kanayan bir çıban olduğunu, derhal kesilip ayrılması gerektiğini öneriyorum.
İçişleri Bakanı, "çıbanın koparılması"nın ivedi olduğunu haber
verdikten sonra, yapılması gerekenleri de sıralıyordu.Bakan'a göre, birinci aşamada Dersimliler iyilik ve güzellikle silahtan arındırılmalı , ikinci aşamada ise başta Seid Rıza olmak üzere 347 ağa ailesi, bir daha geri gelmemek üzere batıya, Türkler arasına sürgün
edilmeliydi. Bu ailelerin nüfus toplamı 3 bin 470 kişiydi. Bunların
uzaklaştırılmasından sonra, geriye kalanların "tedibi" (terbiyesi) kolaylaşacaktı.