"Muhakkak ki şeytanın Ademoğluna yaklaşması(vesvesesi) söz konusu olduğu gibi meleğin de insanoğluna yaklaşması(ilhamı) söz konusudur. Şeytanın yaklaşması kötülüğü ve hakkı yalanlamayı telkin etmesi şeklinde olur. Meleğin insana yaklaşması ise iyilik yapması ve hakkı tasdik etmeyi telkin etmesi şeklinde olur. Kim ki bunu(meleğin kalbe doğurduğu ilhamı) hissederse Allah'a hamd etsin. Kim de diğerini(şeytanın vesvesesini) hissederse kovulmuş şeytandan Allah'a sığınsın."
(Tirmizi, Tefsirul Kuran,3)