Kafka, Milena’ya yazdığı mektuplardan birinde; “Bazen içinde bulunduğunuz durumu anlatmak için kelimeler aciz kalır. Bazı durumlarda sadece acı çekilir.” diyor. Bu böyledir. Kelimeler bazen bazı acıları anlatmaz. Bazen sadece susarsın ve acını yaşarsın. Cehennem, anlatamamaktır.
Lübnan asıllı Yönetmen Nadine Labaki'nin ''Kefernahum'' filmini izlemenizi öneririm ortadoğuda çoçuk yaşta evlilik, istismar, yoksulluk vs. dikkat çeken filmidir ... Hiç bir filimden bu kadar duygulanmamıştım muazzam film.
... Çünkü dünya tarihi zorla tarihe geçmek isteyenlere izin vermez, kahramanlarını kendisi çıkarır, ne kadar çabalarlarsa çabalasınlar bu seviyede olmayanları acımasızca yok eder; talihin arabasını bir kez kaçıranlar bir daha asla o arabaya binemezler...