İslam'a saldıranların dilleri neden bu kadar uzun? Biraz da açıklarımız ve çarpıklıklarımızdan dolayı değil mi? Neden mahcup bir durumumuz var? Eleştiriler karşısında niçin yutkunuyoruz? Suskunluğumuzun nedeni, davamızı ispatlamada akli ve nakli delil yetersizliği mi? Hayır, değil... Çelişkilerimiz, tutarsızlıklarımızdan olsa başımız önümüze eğik...
Kafalar karışık, zihinler bulanık, yürekler dağınıksa ayaklar da kayar... İşgale uğramış zihinlerin, çöplüğe dönmüş yüreklerin, ipotek altındaki idraklerin, ket vurulmuş iradelerin sahih bir tercih şansı olabilir mi?