İnsan sürekli kendi hatalarını örtbas etmek ve suçu başkalarına yüklrmek eğilimindedir. O anda uygun olmayan her şey kötüdür, fakat o an için faydalı her şey, iyi olarak kabul edilir.
Doğrusunu isterseniz bu taşkın taliplere kızmak içimden gelmiyor; ettikleri zulme, düşündükleri fenalıklara da kızmıyorum, çünlü onlar Odysseus 'un evini talan edip malını mülkünü yemekle, onun bir daha dönmeyeceğini sanmakla, başlarıyla oynuyorlar. Geri kalan halkın tutumu beni daha fazla öfkelendiriyor: Burada oturup tek kelime etmiyor, çoğunluk olduğunuz halde şu bir kaç avuç ahlaksıza engel olmak için parmağınızın ucunu bile kıpırdatmıyorsunuz.