Hayatı olduğu gibi kabul etmeli ve ona ne bir şey ilave etmeli, ne de ondan bir şey eksiltmeli... Bazı şeyler vardır, canımızı sıkar; "Bu neden böyle? Böyle şeyleri dünyadan kaldırılmalı" deriz. Bazı şeyler de mevcut değildir. İçimizden bunların olmasını ister hatta bu uğurda çalışırız . İkisi de saçma ve faydasızdır. İnsan dediğin mahluk hiçbir şeyi değiştiremez. Bunun için gönlün rahat olmasını istersen, gördüğün fenalıklarin bile bir hikmeti olduğunu düşün ve yeryüzünde olmayan iyilikleri oraya getirmek sevdasında kapılma... Sonra en mühimi: Kendini halinden şikayet etmeye alıştırma ömrünün sonuna kadar dövünsen bu hayatın cefası tükenmez; kendine etmiş olursun.