“Meşrutiyet ve kanun-u esasî işittiğiniz emr; adalet ve meşveret-i şer’iyeden ibarettir. Hüsn-ü telâkki ediniz. Muhafazasına çalışınız. Zira saadetimiz, meşrutiyettedir. Ve devr-i istibdattan herkesten ziyade biz zarardîdeyiz.”
(II. Meşrutiyetin ilanına müteakip Üstad Bediüzzaman Said Nursi'nin Doğu ve Güney Doğudaki Aşiret Liderlerine çektiği telgrafın özeti)
"Hepsi yalnızca kendi maddi tasarılarıyla ilgilenmeye başladılar.... herkes her ihtiyacını karşılayabiliyordu ama yine de fazlasını istiyordu...ihtiyacından fazlasını elde etmeye çalışıyordu ve mallar arttıkça daha da fazlasını istiyordu...yaradılışın planlarına uymak çok güçleşmişti..."