İnsanın üzülmeye de, musibete de, yadırganmaya da, incinmeye de, hayal kırıklığına da, ihtiyacı vardır. İnsanın hatırlamaya ihtiyacı olduğu kadar unutmaya da ihtiyacı vardır. İnsanın sevmeye ihtiyacı olduğu kadar nefret etmeye de yükselmeye ihtiyacı olduğu kadar düşmeye de, varlık sahibi olmaya ihtiyaç duyduğu kadar yoksunluğa da ihtiyacı vardır. Kimin neye ihtiyacı varsa o olacaktır.
Hz. Ömer der ki:” İster hoşuma gitsin ister gitmesin; hangi hal üzere sabahlarsam sabahlayayım benim için fark etmez. Çünkü ben hayrın hoşuma giden de mi gitmeyen de mi olduğunu bilmiyorum.”