Yas bir iyileşme girişimidir temelde. İnsanın yaşamının sorumluluğunu tekrar cesaretle üstlenebilmesi için külçeden adımlarla geçmesi gereken berzahtır.
Kaşifler daima kayıptırlar, çünkü gittikleri yerde daha önce hiç bulunmamışlardır. Zaten onlar da tam olarak nerede olduklarını bilmeyi amaçlamazlar... Bana sorarsanız eğer onların en büyük hüneri hayatta kalacaklarına ve yolu bulacaklarına ilişkin bir iyimserlik taşımalarıdır. İncinmeyi göze almayan nasıl sevemezse kaybolmayı göze almayan da bulamaz.