Anlaması gereken her şeyi yarım bırakır insan. Derinliğe muktedir olamaz bir türlü. Böylece eylemleri de her daim bir rehavete eşlik eder. Eksik anlamlar varoluşta da eksik bir yapılanma ile tezahür eder; çünkü insanı ömründen daha uzun süre hayatta tutan... Anlamlı birkaç sözden fazlası değildir. Onları yarım bırakmak hayatı da yarım bırakmaktır.
Her insan hayatının alelade bir döneminde kendini giyotin altında bulmalıdır. Aksi hâlde yeniden doğmak ve kendini bulmak için acının çok daha fazlasına ihtiyaç duyacaktır.