"Avrupa'nın bazı bölgelerinde, özgürlüğün kullanılmasından, itidalden yoksun halklar vardır. Buralarda özgürlük uzun sürerse ruhsata dönüşür; iç veya sosyal savaş patlak verir ve devlet ya kendi içindeki karışıklıklar sonucu parçalanıp dağıldığı için ya da bölünmesi onu yabancıların avı hâline getirdiği için yok olur. Bu koşullar altında halklar despotluğu anarşiye tercih eder. Peki, haksızlar mı?"