İnsan umudunu yakmazsa yolu tıkanır.
İçindeki ışığı hiç kapatmayacaksın. Karanlıkta otursan da o yanacak.
Ateş böceği gibi. Avucunda duracak.
Hayat toz pembe değil. Pembesi kadar, tozu da var. Onu toz beziyle düzenli olarak almak lazım. Kimse kimseyi düştüğü yerden kaldıramıyor da... Kendin kalkacaksın. Çayın suyunu koyacaksın. Başlayacaksın. Saçma bir yerden de olsa.