Ayşe Gnr

Cenâb-ı Hak’tan bizi edebe muvaffak kılmasını dileyelim. Çünkü edebi olmayan, Allah’ın lûtfundan mahrum kalır. Edepsizin zararı, yalnız kendisine dokunmaz; belki bütün âfâka ateş vermiş olur. Zahmet ve baş ağrısı olmaksızın; alım-satım yorgunluğu bulunmaksızın gökten sofra iniyordu. Mûsâ’nın kavmi arasından birkaç edepsiz; “Hani sarımsak, hani mercimek?” diye edepsizce söylendiler. Semâdan gelen sofra ve ekmek, kesildi. Bıldırcın kuşuyla kudret helvası bulunmaz oldu. Bize zirâat, çapa ve orak meşakkati kaldı.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.

Ayşe Gnr

, bir kitabı okumaya başladı
Mevlana Celaleddin-i Rumi
9.3/10 · 4.247 okunma
Mesnevi
Gül mevsimi geçip de gül açması bitince, artık bülbülün âşıkâne sergüzeştini dinleyemezsin.
يوما ما لن تكون سوى ذكرى في قلوب البعض فأحص على أن تكون ذكرى جميلة. Günün birinde, birilerinin gönlünde bir anı olarak kalacaksın, öyleyse hoş bir sada bırakmaya bak.