*Yapabileceklerini de,
yapamayacaklarını da kabullen.
*Geçmişi olduğu gibi, reddetmeden ve ondan kurtulmaya çalışmadan kabullen. *Kendini ve başkalarını affetmeyi öğren.
* ßir şeylere girişmek için çok geç olduğunu varsayma.
ßazı ßitişler Aslında Kurtuluştur
Hayatından çıkan insanların yokluğu varlığından daha hayırlı olabilir çünkü hayat senin görmediğin şeyleri görür, senin duymadığın konuşmaları duyar ve senin yapamadığın hamleyi yapar.
ßazen bir ilişki biter, bir arkadaşlık sona erer ve sen üzülürsün. Ama aradan zaman geçince anlarsın ki o kişi sana iyi gelmiyormuş.
ßelki senin arkandan konuşuyordu, belki seni kullanıyordu, belki sadece enerjini emiyordu. Sen bağlılıktan görmüyordun ama hayat gördü ve o kişiyi çıkardı hayatından.
ßazen bir son gerekir ki güzel ihtimallerin önü açılsın. O kapı kapanmazsa yeni kapı açılmaz. O insan gitmezse doğu insan gelemez. ßitişler acı verir ama bazen o acı iyileşmenin ilk adımıdır.
ßir şey bittiyse belki de bitmeliydi. Hayat seni koruyor, güven ona. ßitişler sadece son değil, aynı zamanda başlangıçtır. 🐛🦋
Huzur Kabulle Gelir 🏜
Hayatı stressiz ve huzurlu yaşamak için önce bazı şeyleri kabul etmek gerekiyor.
Herkes seni sevmeyecek , her şey yolunda gitmeyecek ve sen her şeye yetişemeyeceksin. 🏜
ßunu anladığın gün omzundaki görünmez mükemmel ol yükü hafifliyor çünkü artık kendini sürekli zorlamayı bırakıyorsun. Herkesin seni sevmesi gerekmiyor, bazıları sevmeyecek ve bu gayet normal. Her şeyin mükemmel gitmesi gerekmiyor, bazen işler ters gidecek ve bu sorun değil. Her şeye yetişmen gerekmiyor, bazı şeyleri bırakacaksın ve bu da normal. 🦌
Huzur eksiksiz olmakta değil, kendini eksik halinle de sevebilmekte saklı. Mesela bugün verimli olamadın, her şeyi yapamadın ama kendini suçlamak yerine tamam bugün böyleydi diyebiliyorsun. İşte huzur buradan geliyor, kabul etmekten geliyor. ☕️
Mükemmel olmaya çalışmayı bırakmak lazım. ßırak eksiklerin olsun, hataların olsun çünkü böyle de iyisin, böyle de yetersin.😍
Unutma navigasyon sana bir hata yaptın demez, rota yeniden oluşturuluyor der.
Hayat da böyle işler. Yanlış bir yola girdiğinde dünya bitmiyor, sadece yön değiştiriyorsun. Mesela bir işe başladın, olmadı. ßir ilişkiye girdin, yürümedi. ßir karara vardın, yanlış çıktı. ßunlar seni kötü biri yapmaz, sadece yeni bir yol bulmak gerektiğini gösterir.
Navigasyon yanlış dönünce panik yapmaz, seni suçlamaz, sadece sakin bir şekilde yeni yol gösterir. Sen de kendine böyle davran. Yanlış yaptım diye kendini cezalandırma, sadece rotanı değiştir.
Her yanlış yol aslında doğru yola giden bir deneyimdir. Önemli olan durdurmamak, pes etmemek, yeniden yol bulmaktır. Rota yeniden oluşturuluyor, devam et. 🧭