Avrupa’nın yeni güçlenen sömürgeci devletleri, Hollanda, Fransa ve İngiltere, bir yanda aralarında çatışırlarken öte yanda yeni dünyadaki İspanyol ve Portekiz sömürgelerini teker teker ellerine geçirmeye başladılar. 17. yüzyılda bu üç devlet, kendi Amerikan kolonilerinin İspanyaya kabul ettirdikten sonra İngiltere Hollanda’yı denizlerde iki kez yendi ve 1667’de Hollandalıları kuzey Amerika’dan attı. İngiltere, 1688-1763 tarihleri arasında kuzey Amerika Kolonileri üzerindeki denetim yüzünden tam dört kez Fransa ile savaştı.