İnsan başkalarından çok daha fazla kendine yalan söyler. Peki insan neden kendine yalan söyler?
Bakınız insanın bir açıdan olduğu şekliyle gerçeği vardır, bir de olmak istediği vardır. Her zaman gerçeklik ile olan şey arasında fark vardır. İnsan mevcut halini kabul ederse onu ıslah edebilir. Ama insan başka şeyler olmayı da isteyebiliyor... İnsan bazen olmak istediği o şekle girmek istiyor yani gerçekliğini o istediği şeye feda ediyor. İşte burada da kendisine yalan söylüyor.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Batılı düşünürlerden biri (Erich From) "Bazen sahip olmak varoluşu yok ediyor" diyor. İnsanın, bir kendisinin olduğu şeyler var bir de sahip oldukları var. İnsan bazen bir şeylere gönül verince ona sahip olduğunu sanıyor. Kendisinin ne olduğunu unutuyor. Ben ne olduğumu ancak sahip olduklarımı bir kenara iterek fark edebilirim.