Bu kitabı hukukçuların muhakkak okuması gereken kitaplar listesinde gördüm ve böyle okumaya başladım. Öncelikle hukukla pek alakalı olduğunu düşünmüyorum. Kitap raskolnikov adlı hukuk öğrenimini yarıda bırakan gencin bir cinayet işlemesi üzerine yaşadığı psikolojik bunalımları anlatıyor ve dostoyevski harika bir iş çıkarmış. Bu kitaptan önce Tolstoy okumam kitaba karşı önyargılı olmama sebep oldu okurken. Fakat Dostoyevski, Tolstoy'dan sonra en iyi roman yazarı diyebilirim.