Şeyh Ebu Ali Ed-Dekkak (r.a.) şöyle buyurur: "Kendi başına bitip büyüyen ağacın meyvesi olmaz. Nasıl ki ana ve baba olmadan çocuk dünyaya gelmiyorsa, bir kamil mürşidin terbiyesine girmeden yeni bir aleme doğmuşta da bir çok özürler, sürçmeler ve yıkılmalar olabilir."
Musa efendi hz. bir gün özel bir sohbette şöyle buyurdular:
"Bizim bu manevi yola girmekten gayemiz; bütün sohbetlerin, zikirleri, hizmetlerin gayesi Rasulullah (s.a.v) Efendimiz'in ahlakıyla ahlaklanmaktır."
Şeriat nedir?
Şeriat Kur'an-ı Kerim'in ahkamı, Rasulullah (s.a.v) Efendimiz'in sünnetidir. Dolayısıyla bu tarife göre Tasavvuf'tan gaye şeriati güzel yaşamaktır.