“ Ya hayatı reddederek, dünyaya gelmiş olma "cezasını" ölümcül bir inziva içinde tamamlarız ya da ölecek olmanın çaresizliği ile intikam alır gibi dünyaya saldırırız.”
“ Toplumsal hayat, sevmediklerimizi sever gibi yaptığımız iki yüzlü bir yaşama alanıdır. Varoluşun trajedisi şudur ki, içine girdiğimizde de dışında kaldığımızda da acı çekeriz.”