vusiican

vusiican
Yaseminler üstüne yemin ederim...
Hiç kimsenin dile getirmediği, apaçık bir gerçek karşısında ağzım açık kalıyor: Ruh, kesik kesik yaşıyor. Yalnız zekanın yaşamı sürekli ya da hemen hemen sürekli. Çözümleme yetkilerim pek çeşitli değil. Ama ruh nesnelere aldırmıyor, onları birbirine bağlayan anlama bakıyor. Tersinden okunan yüz ve ruh, bir şeyi ya bütünüyle görüyor ya da hiç görmüyor.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bunalım, tekdüze bir ışıltı veriyordu sanki yüzüne. Ondan sonra ne düşünüp ne duyduğunu sezmek olanaksızlaşıyordu. Evrenle arasında bir kayıtsızlık çölünün meydana geldi farkediliyordu. Başka hiçbir yerde, hiç kimsede rastlamadım heyecanın böylesine.
Uygarlık, insanoğlunun yazgısı, yurdumdaki arkadaşlık sevgisi üstünde düşüneyim. Henüz dile getirilemeyen ama varlığını zorla insana kabul ettiren bir "doğru"nun ortaya çıkmasına yardımcı olurum belki...
Gündüz aile kavgalarına ayrılmıştır ama geceleyin, kavga edenler sevgi ile kucaklaşır. Çünkü sevgi, bütün o laf ebeliklerinden daha yücedir. Ve insanoğlu, yıldızların altında, uyuyan çocuklarının, kazanılacak ekmeğin, az ötede yatan, alabildiğine kırılgan, ince ve kısa ömürlü bir yaratık olan karısının sorumluluğunu omuzlarında duyarak penceresine yaslanır. Sevgi tartışma götürmez. Vardır. Haydi, haydi, akşam olsun, sevilmeye değer bir iki doğru göreyim!
Savaş, ölüm, özveri, Fransa ve daha başka şeyler geçiyor kafamdan, ama temel kavramlardan, açık seçik bir dilden yoksunum. Çelişkiler içinde düşünüyorum. Elimdeki doğru paramparça ve ben, ancak birer birer gözden geçirebiliyorum bu parçaları. Neyse, ölmezsem, akşama düşünürüm. Sevgili gece. Geceleyin akıl uyur, yalnız nesneler vardır. Gerçekten önemli şeyler önem kazanır, gündüzki akıl yürütmelerin yıkıcı etkisinden sıyrılıp yaşamaya başlarlar. İnsanoğlu kırık çıkığını onarır, sakin bir ağaç olur yine.