Biz insanlar güzel günlerin azlığından, kötü günlerinse çokluğundan sık sık yakınırız. Bana kalırsa bu doğru bir bakış açısı değil. Tanrı’nın bize her gün sunduğu güzel şeylerin tadını çıkaracak kadar kalbimizin kapıları açık olursa, başımıza gelen kötü şeylere katlanacak gücümüz olur.
Her insan tektir, her bireyin kendi özellikleri, içgüdüleri, farklı beğenileri, istekleri, serüvenleri biçimleri vardır. Ancak, toplum her zaman belirli davranış kurallarını empoze etme eğilimindedir, tek tek insanlar ise neden bu kurallara uymak zorunda olduklarını her zaman merak ederler. Bunları kabullenirler, tıpkı daktilo kullanların belirli bir klavyeyi en doğrusu sanarak benimsedikleri gibi.