Kıymetli bir hocamın hediyesi olan bu kitap beni fazlasıyla etkiledi. Okuduğum sürece paylaştığım her bir alıntı yıllardır zihnimde oluşan soruların cevabını verdi. Ölüme tanıklık ettiğim son günlerde dile getirmeye cesaret edemediğim sorulara da cevap verdi. Söylenecek çok fazla şey var.. Bu kitabın yıllardır bu dünyada var olan insanların kendi içlerindeki soruları kaleme alan ve stoacı bakış açısı ile cevaplayan etkileyici bir eser olduğunu söyleyebilirim.
Son dönemlerde resimlerini incelediğim Casper David Friedrich'in hayatı ve eserleri sık sık zihnime geldi bu kitabı okurken.( onu da incelemenizi tavsiye ederim.)
Son olarak;
" Gördüğün her sey yok olacak, yok olan şeyleri görenler de kısa sürede yok olacak. Yaşlı ölen, zamansız ölenle aynı yerde olacak.."